
Газ на дизель - український досвід
Даною статтею «Газ на дизель - український досвід» завершується цикл статей присвячених ГАЗОДИЗЕЛЬ, розпочатий раніше.
Даною статтею «Газ на дизель - український досвід» завершується цикл статей присвячених ГАЗОДИЗЕЛЬ, розпочатий раніше.
Компанія «Автотранс» виводить на ринок пристрій під назвою d-gid (ді-Джидая), розроблене компанією «Автогаз Італія». Цей пристрій являє собою більш продуктивний підхід в двохпаливної технології, застосовуваної в дизельному двигуні. Це революційна електронна платформа, розроблена для інтегрованого управління двопаливними уприскуванням (дизель + газ) для більш ефективної роботи двигуна. Даний комплект - це відповідь для тих, хто інвестує і працює в логістиці, надає транспортні послуги, приділяючи увагу експлуатаційних витрат, в той же ж час, роблячи внесок у майбутнє планети.
Дизельна двохпаливна система (ДДС) відноситься до двигуна, що працює одночасно на газу і дизельному паливі. Ключовою відмінністю даної системи від більш дешевих систем «газ на дизель» є система упорскування, яка передбачає установку газових форсунок на всі циліндри двигуна. За рахунок цього краще відбувається змішування повітря з газом, а впорскування здійснюється в такт з роботою двигуна.
У даній системі двигун також може працювати на 100% дизельному паливі. Технологія ДДС не вимагає незворотних змін в базовому двигуні, який продовжує працювати, як дизельний двигун, в якому згорає високий відсоток більше чистого палива.
У травні 2015 року компанією «Автотранс» був запущений пілотний проект з установки газодизеля. В рамках нього 4 дизельних автомобіля нашої компанії були переобладнані в двохпаливний режим роботи. Мета даного проекту полягала в дослідженні технічної і економічної сторони переобладнання «газ на дизель». На сьогоднішній день ми можемо з упевненістю говорити про те, що в повній мірі освоїли особливості роботи з даним видом обладнання. Результати аналізу економічної ефективності переобладнаного транспорту свідчать про наявність реальної вигоди від газодизеля.
Зокрема, нам вдалося досягти коефіцієнта заміщення на рівні 1,07 і відсотка заміщення дизеля газом на рівні 25%. Що в сумі дає економію в розмірі 70 грн. на 100км. і дозволяє окупити обладнання за 100 тис. км пробігу.
Наш досвід підтверджує той факт, що переклад на двопаливного систему харчування є цілком доцільним на великовантажних транспортних засобах з великим добовим пробігом. Також цікавим подібне переобладнання може бути власникам середніх і легких вантажівок, автобусів і мікроавтобусів, спеціальної та сільськогосподарської техніки.
Основні переваги переобладнання на двопаливного систему дизель + газ:
- не змінюються робочі характеристики двигуна: крутний момент і потужність залишаються практично незмінними;
- не змінюється структура дизельного двигуна: всі внесені зміни оборотні в будь-який момент часу, система не змінює принцип роботи двигуна;
- автоматичне перемикання двигуна на дизельне паливо, якщо це необхідно або закінчився газ в балоні;
- знижується рівень шкідливих викидів, які завдяки динамічному управління коефіцієнтами заміщення дизеля на газ стають порівнянними з високими екологічними стандартами;
- зниження в вихлопі змісту CO2 і парникових газів, паливо згорає майже повністю, завдяки наявності газу;
- знижуються експлуатаційні витрати, що особливо актуально при використанні в комерційній сфері (вантажний транспорт, автобуси та ін.).
Області застосування газодизеля:
- Виробники транспортних засобів, двигунів, систем ЗВГ;
- Громадський транспорт
- Вантажні автопарки;
- Спеціальна техніка;
- Сільськогосподарська техніка;
- Сфера ресурсозберігаючих технологій (виробники і установники генераторних установок, піроліз біомаси, газифікація, когенерація - тобто отримання двох видів енергії з одного джерела).
Успішний досвід переобладнання компанією «Автотранс» підтверджує перспективність цього напряму в Україні. Активний розвиток ринку «газ на дизель» можна прогнозувати на найближчі роки. Інновації світового рівня успішно освоюються і впроваджуються в Україні і в цей процес компанія «Автотранс» вносить свій посильний вклад.