
ГБО на дизель - пристрій системи і принцип роботи
Дана стаття продовжує знайомити з особливостями і перевагами від переобладнання автомобілів з дизельними двигунами для роботи в двопаливного режимі, і є продовженням статті «Установка ГБО на дизель - світовий досвід».
Дана стаття продовжує знайомити з особливостями і перевагами від переобладнання автомобілів з дизельними двигунами для роботи в двопаливного режимі, і є продовженням статті «Установка ГБО на дизель - світовий досвід».
Компанія «Автотранс» представляє на українському ринку авторську розробку виробника обладнання «Автогаз Італія», яка носить назву d-gid.
Як ви бачите, склад елементів системи дуже схожий на систему харчування скрапленим газом 4-го покоління бензинових двигунів, що дозволяє установників освоїти даний вид обладнання без тривалого навчання і перекваліфікації.
Процес попереднього уприскування дизеля відбувається наступним чином:
Блок управління подає оригінальний сигнал упорскування дизеля на блок управління газової системи d-gid, який обробляється в програмі і передається на управління уприскування дизеля.
Процес упорскування газу відбувається за тією ж схемою через програму управління уприскування газу.
Цикл роботи чотиритактного двигуна виглядає наступним чином:
- Уприскування - газ впорскується у впускний колектор після впускного клапана. Суміш повітря-газ надходить в циліндр завдяки потоку повітря;
- Стиснення - суміш повітря-газ стискається в циліндрі. Тиск і температура суміші підвищується, впорскується невелика кількість дизельного палива;
- Займання - дизельне паливо запалюється, горить дизельне паливо запалює газ, температура і тиск швидко підвищується в циліндрі, змушуючи поршень рухатися вниз;
- Вихлоп - згорілі гази виходять через випускний клапан.
В результаті отримуємо наступний рівень заміщення дизеля газом:
- від 20 до 40% - середній відсоток заміщення;
- до 50% - максимальний рівень заміщення.
При цьому дана стратегія заміщення націлена на збереження характеристик двигуна незмінними.
Також хотілося б окремо відзначити високий рівень програмного забезпечення системи d-gid. На даному слайді відображені можливості системи в плані відображуваних даних, що дозволяє вивчати такі параметри, як корекційна карта роботи турбіни, положення педалі газу та інше.
Устаткування, вироблене компанією «Автогаз Італія» повністю сертифіковане за європейськими стандартами (до слова, процес сертифікації в країнах ЄС подібного обладнання займає не менше півроку). Даний факт говорить про те, що немає підстав сумніватися в якості обладнання даного виробника.
Головним ризиком при установці ГБО на дизель є вихід з ладу двигуна. Такі випадки можливі, за умови неправильної настройки паливної апаратури. Тому, перед установкою обов'язковими заходами є діагностика паливної системи і промивка форсунок. Компанії «Автотранс» вдалося мінімізувати ймовірність подібних випадків шляхом навчання співробітників на базі заводу-виробника в Італії і в рамках проведення семінарів італійськими фахівцями в Україні.
У наступній статті присвяченій встановленню гбо на дизель будуть розкриті досягнуті компанією «Автотранс» результати від переобладнання власного автопарку для роботи в двопаливного режимі.